Новини

Ралица Килиан: Очакваме 2015 да бъде една добра година за нашия бранш


Ралица Килиан: Очакваме 2015 да бъде една добра година за нашия бранш

Ралица Килиан, изпълнителен директор на Солитрон, даде интервю за "ИТ Лидери", специалното издание на вестник Computerworld. Цялото интервю с мненията и прогнозите на Ралица за развитието на бранша през 2015 г., може да прочетете по-долу.


Каква е рецептата за успешен дистрибуторски бизнес днес, в условията на спадащи цени на продуктите (хардуерни и софтуерни) и преминаване на клиентите към облачни решения и услуги? Какво очаквате от 2015 г.?

Всъщност доста категории отбелязват реален ръст и като цяло очакваме данните да покажат позитивно развитие на целия пазар през 2014. Ние имаме за трета година двуцифрен ръст, като общо ръстът на Солитрон в продажбите спрямо 2011
е 78%. Мисля, че услугите са новият „герой” в нашата история, който ще донесе промени, нови ръстове и предизвикателства. Нашата цел е да предлагаме хардуер и софтуер като услуга (HaaS и SaaS) , за което търсим подкрепата и разбирането от страна на партньорите си. Все още това е едно предизвикателство за нашия пазар и играчите на него. Ние работим по тяхното успешно реализиране в портфолиото ни: от 2014 имаме Pre sales отдел, който успешно работи с клиентите ни в областта на решенията и проектите, работим и с програмите за финансиране и успешно развиваме маркетинг инициативите, които провеждаме съвместно с вендорите ни. Те са насочени към професионалната и бизнес подкрепа на нашите партньори от всички канали на дистрибуцията. В две от най-растящите категории ние засилихме позициите си – таблети и смартфони. Очакваме 2015 да бъде една добра година за нашия бранш, която обаче ще предложи много динамика в категориите и каналите.

Каква помощ и съвети предоставяте на своите дилъри (включително чрез съвместни програми с производителите и доставчиците), така че да успеят да отговорят на очакванията и нуждите на своите клиенти?

Това са именно Pre sales отделът, съдействието за финансиране през IGF, маркетинг активностите, в които въведохме нови формати – панелна дискусия, мултивендор събития, посветени на дадени категории. Вече имаме планирани издания на новата ни инициатива Solytron Business School, в която заедно с големите марки – нашите доставчици, ще подкрепим дилърите със специализирани обучения и нов формат на срещи и семинари. Заедно с това работим и по програми за Лоялност в корпоративния вертикал заедно с вендорите. Имаме и нови идеи, които предстои да стартираме. Когато партньорите ни имат експерти по еврофондове и проекти, винаги включваме тази тема в нашите срещи и работим съвместно за подпомагане на партньорите да кандидатстват.

В новите оперативни програми на ЕС възникват редица възможности за финансиране на проекти за съвременни интегрирани решения в редица сектори от икономиката. Как виждате ролята на Солитрон в проектния бизнес и подобряване на възможностите на дилърите чрез допълнителни обучения?

Много сериозна е точно тази наша роля и смятаме да я развиваме и в бъдеще. Очакваме ръст на пазара на евро проектите и това означава, че повече наши партньори ще започнат да работят по тях.

Кои партньори и доставчици бихте отличили за 2014 г.?

Нашите резултати се дължат на начина ни на работа и сътрудничество с всичките ни над 30 световни марки, сред които са HP, ACER, EMC, Cisco, Samsung, WD. Lenovo се отличи на пазара в световен мащаб в 2014, ние имаме забележителни резултати с тях и „продължаваме напред” с още по-високи цели. При нас имаше и други новости през 2014 – договорът с Microsoft за обемна дистрибуция и новата категория в Philips, която стартирахме – Small domestic appliances (SDA). Изградихме и екип за активни продажби (field force) на територията на страната. А клиентите са ни важни всичките и стремежът ни е да ги подкрепяме интелигентно и таргетирано и така да развиваме успешно бизнеса си заедно. Обратната връзка за нас е от огромно значение и като прост факт мога да кажа, че броят на срещите се увеличи три пъти и хората от бранша, с които сме ги провели през 2014 г., с 20%.

Регистрация

Данни на фирмата
Адрес за доставка
Бизнес информация
  • Годишен оборот на фирмата за предходната година в лева без ДДС.
  • Очакван оборот със Солитрон
  • Брой офиси/магазини
  • Брой служители
Потребителски данни
  • Въведете символите от картинката.

    captcha

Потребителя ще може да:

  • Да редактира фирмените данни
  • Да кани нови потребители и да изтрива съществуващи такива
  • Да разглежда всички документи

На посочения имейл ще получите инструкции за работа със системата ни. Акаунтът ще бъде активиран от наш служител.

Запитване

  • Въведете символите от картинката.

    captcha

Кандидаствай

Видео